اجرای آسفالت بیش از 413 کیلومتر از جاده‌ای آذربایجان غربی

در راستای بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل و ارتقاء ایمنی جاده‌ها در استان آذربایجان غربی، عملیات گسترده‌ای برای آسفالت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی به انجام رسیده است. به گفته ایرج دست نشان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، بیش از ۴۱۳ کیلومتر از راه‌های آذربایجان غربی با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال روکش آسفالت و لکه‌گیری شده است.

این پروژه عظیم که در قالب جهاد آسفالت در محورهای مواصلاتی استان اجرا شده، منجر به بهبود قابل توجه کیفیت راه‌ها و تسهیل تردد شده است. بیش از ۲۰۹ کیلومتر از این میزان آسفالت اجرا شده، مربوط به روکش آسفالت بوده و مابقی به عملیات لکه‌گیری اختصاص یافته است.

شهرستان ارومیه با اجرای ۱۰۵ کیلومتر آسفالت، بیشترین سهم را در این پروژه به خود اختصاص داده است. همچنین، با توجه به اهمیت مرز اربعین، ۵۶ کیلومتر از لکه‌گیری و روکش آسفالت اجرا شده به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال در محورهای منتهی به پایانه مرزی تمرچین و مسیر اربعینی اختصاص یافته است.

دست نشان با تأکید بر اهمیت ایمنی جاده‌ها، اعلام کرد که با توجه به اعتبارات و مجوزهای اخذ شده، عملیات اجرای ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت دیگر در محورهای مواصلاتی استان در قالب ۳۰ فقره قرارداد به مبلغ چهارهزار و ۴۸۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

این دستاورد بزرگ در حوزه راهسازی، گامی مهم در جهت توسعه زیرساخت‌های استان و بهبود کیفیت زندگی مردم محسوب می‌شود. با توجه به اهمیت جاده‌ها در توسعه اقتصادی و اجتماعی، این پروژه نقش مهمی در جذب سرمایه‌گذاری و تسهیل ارتباطات بین مناطق مختلف استان ایفا خواهد کرد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *