افزایش جرایم سایبری در آذربایجان غربی و کاهش سایر جرایم

گزارش عملکرد نیروی انتظامی آذربایجان غربی در چهار ماهه اول سال

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی در نشست خبری اخیر خود به تشریح عملکرد نیروی انتظامی در چهار ماهه اول سال پرداخته و از کاهش قابل توجه برخی جرایم و افزایش چشمگیر جرایم سایبری خبر داد.

کاهش جرایم سنتی و افزایش جرایم سایبری

بر اساس گزارش ارائه شده، در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، بسیاری از جرایم سنتی همچون شرارت، سرقت به عنف و توزیع مواد مخدر در استان کاهش قابل توجهی داشته است. با این حال، جرایم سایبری در استان افزایش ۲۱ درصدی داشته و بیشترین جرم در این حوزه، برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی عنوان شده است.

مبارزه با مواد مخدر و دستگیری سارقان

در حوزه مبارزه با مواد مخدر، بیش از یک تن و ۴۷۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده و ۷ هزار و ۴۱۹ نفر معتاد و توزیع کننده دستگیر شده‌اند. همچنین ۳۵۱۰ نفر سارق نیز در این مدت دستگیر شده‌اند.

کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای

در حوزه ترافیک نیز، با وجود افزایش ۱۵ هزار و ۶۰۰ تصادف درون شهری و برون شهری، تعداد فوتی‌ها نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد کاهش یافته است.

تردد در مرزهای استان

با توجه به موقعیت جغرافیایی استان، بیش از یک میلیون و ۸۸۹ هزار تردد از مرزهای ۶ گانه استان طی ۴ ماهه اول سال صورت گرفته که بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آن مربوط به اتباع خارجی بوده است.

آمادگی برای اربعین

با توجه به نزدیکی ایام اربعین، نیروی انتظامی استان آمادگی کامل خود را برای خدمت‌رسانی به زائران در مرز تمرچین اعلام کرده و ۳۲ گیت تردد با همکاری هزار نفر از ماموران انتظامی برای این منظور در نظر گرفته شده است.

نتیجه‌گیری

به طور کلی، عملکرد نیروی انتظامی آذربایجان غربی در چهار ماهه اول سال نشان از موفقیت این نیرو در کاهش جرایم سنتی و افزایش کشفیات مواد مخدر دارد. با این حال، افزایش چشمگیر جرایم سایبری، زنگ خطری برای جامعه و نیازمند توجه ویژه مسئولین و افزایش آگاهی عمومی است.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *