افزایش چشمگیر ترانزیت کالا از گمرک پلدشت در نیمه اول سال 1403

گمرک پلدشت در نیمه نخست سال 1403 شاهد رشد قابل توجهی در حجم ترانزیت کالا بوده است. به گفته محمد دادرس، مدیر گمرک پلدشت، در این مدت 184 هزار و 782 تن کالا به مقصد کشورهای آسیای میانه ترانزیت شده که نشان‌دهنده افزایش 128 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

علاوه بر ترانزیت، صادرات کالاهای ایرانی از طریق گمرک پلدشت نیز رشد چشمگیری داشته است. در شش ماهه نخست سال جاری، کالاهایی به ارزش 8 میلیون و 326 هزار دلار به مقصد کشورهای اروپایی صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است. همچنین، صادرات سایر گمرکات از طریق پلدشت به مقصد کشورهای اروپایی نیز با 11 درصد رشد به 262 میلیون و 479 هزار دلار رسیده است.

این رشد قابل توجه در حجم ترانزیت و صادرات نشان از اهمیت روزافزون گمرک پلدشت به عنوان یکی از کریدورهای مهم تجاری ایران دارد. تردد روزانه حدود 200 دستگاه کامیون از این مرز نیز بر اهمیت این گمرک در تسهیل تجارت بین‌المللی می‌افزاید.

در مجموع، نتایج حاصل از عملکرد شش ماهه نخست سال 1403 گمرک پلدشت حاکی از آن است که این گمرک نقش مهمی در توسعه تجارت خارجی کشور ایفا می‌کند و با توجه به روند رو به رشد آن، انتظار می‌رود در آینده نیز شاهد رشد بیشتر در این حوزه باشیم.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *