افزایش چشمگیر گیت‌های خروجی و کاهش هزینه‌های سفر مرز تمرچین

استاندار آذربایجان غربی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگاران، از افزایش قابل توجه گیت‌های خروجی زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین خبر داد و اعلام کرد که این اقدام با هدف تسریع در روند تردد زائران و کاهش زمان انتظار آن‌ها انجام شده است.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به آمادگی کامل استان برای میزبانی از زائران اربعین، اظهار داشت: “امسال برای سومین سال پیاپی، استان آذربایجان غربی افتخار دارد تا میزبان زائران اربعین حسینی باشد. تمامی کمیته‌های ستاد اربعین استان فعال شده‌اند تا با برنامه‌ریزی دقیق، خدماتی شایسته به زائران ارائه دهند.”

تسهیلات ویژه برای زائران

استاندار آذربایجان غربی به برخی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده برای تسهیل تردد زائران اشاره کرد و گفت: “امسال اسکان و تغذیه حداقل ۵۰۰ هزار زائر در موکب‌های استان پیش‌بینی شده است. همچنین، با استقرار موکب‌ها در مسیرهای مبادی ورودی استان‌های همجوار و کشور ترکیه، امکان خدمت‌رسانی به زائران خارجی نیز فراهم شده است.”

معتمدیان افزود: “برای کاهش هزینه‌های سفر زائران، هماهنگی‌های لازم با طرف عراقی انجام شده است. به طوری که زائران می‌توانند با هزینه کمتری نسبت به سال گذشته، از مرز حاج عمران تا کربلا تردد کنند.”

مزایای تردد از مرز تمرچین

استاندار آذربایجان غربی به مزایای تردد از مرز تمرچین اشاره کرد و گفت: “امنیت کامل، نزدیکی به استان‌های همجوار، طبیعت زیبا، امکانات مناسب مانند سایبان و مهپاش و همچنین نزدیکی به سامرا، از جمله دلایل انتخاب مرز تمرچین توسط زائران است.”

برنامه‌ریزی برای بازگشت زائران

معتمدیان همچنین به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای بازگشت زائران اشاره کرد و گفت: “زائران می‌توانند از همان ترمینالی که برای ورود به کربلا استفاده کرده‌اند، به صورت مستقیم به تمرچین بازگردند.”

کلام پایانی

استان آذربایجان غربی با فراهم کردن تمامی امکانات و تسهیلات لازم، آمادگی کامل خود را برای میزبانی از زائران اربعین حسینی اعلام کرده است. افزایش گیت‌های خروجی، کاهش هزینه‌های سفر و ایجاد امکانات رفاهی برای زائران، نشان از اهتمام ویژه مسئولان استان برای خدمت‌رسانی به زائران دارد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *