سرمایه گذاری کلان در صنعت شیلات منطقه آزاد ماکو

در اقدامی مهم و رو به جلو، تفاهم نامه‌ای به ارزش تقریبی 120 میلیون یورو برای اجرای طرح تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در منطقه آزاد ماکو به امضا رسید. این طرح که توسط شرکت طلا خاویار ارس اجرا خواهد شد، منطقه آزاد ماکو را به قطب تولید خاویار در شمال غرب کشور تبدیل خواهد کرد.

حسین گروسی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، با اشاره به شرایط آب و هوایی مناسب منطقه برای آبزی پروری، از حمایت این سازمان از ساخت مجتمع ماهیان خاویاری و ایجاد مزارع پرورش ماهی خبر داد. وی همچنین به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های لازم مانند سردخانه و بسته‌بندی برای صادرات محصولات شیلاتی اشاره کرد.

سرمایه‌گذار این طرح نیز با ابراز امیدواری نسبت به آینده این پروژه، اعلام کرد که عملیات اجرایی و تولیدی طرح ظرف سه ماه آینده آغاز خواهد شد. با راه‌اندازی این مجموعه، بیش از یک هزار تن گوشت ماهی خاویار در کنار خاویار تولید شده و علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم برای 30 نفر، نقش بسزایی در اقتصاد منطقه ایفا خواهد کرد.

این سرمایه‌گذاری کلان در صنعت شیلات منطقه آزاد ماکو، نشان از پتانسیل بالای این منطقه در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال است. همچنین، این طرح می‌تواند به توسعه صادرات غیرنفتی کشور و تقویت جایگاه ایران در بازار جهانی خاویار کمک کند.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *