۲۳۲۴ حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی مسدود و ۳۲ میلیون مترمکعب آب نجات یافت

ارومیه- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از انسداد و مسلوب‌المنفعه کردن ۲۳۲۴ حلقه چاه غیرمجاز در استان طی سه سال گذشته خبر داد.

مجید رستگاری با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان، اظهار داشت: با انسداد این چاه‌های غیرمجاز، 32 میلیون مترمکعب آب در سفره‌های زیرزمینی استان صرفه‌جویی شده است.

وی از جمله اقدامات دیگر برای مقابله با برداشت غیرمجاز آب در استان را جلوگیری از حفاری چاه‌های غیرمجاز جدید، امحاء آنها در مراحل حفاری، نصب کنتورهای هوشمند حجمی بر روی چاه‌های کشاورزی مجاز، استقرار 60 اکیپ گشت و بازرسی، توقیف و جمع‌آوری 146 دستگاه حفاری غیرمجاز و فاقد مجوز و کارت تردد عنوان کرد.

رستگاری همچنین از اجرای طرح‌های مختلفی برای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص مصرف بهینه آب، ساماندهی شرکت‌های حفاری مجاز، تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه، اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره‌برداری مجاز، اجرای طرح‌های مشارکتی با آب‌بران و آموزش آنها و احیای طرح تغذیه مصنوعی دشت ممنوعه خوی خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در پایان با تاکید بر اهمیت حفظ منابع آب‌های زیرزمینی، از مردم استان خواست در مصرف آب صرفه جویی کرده و با این شرکت در برخورد با چاه‌های غیرمجاز همکاری کنند.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *