۴۴۵۶ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر آذربایجان غربی احداث می‌شود

اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر از تامین زمین برای احداث ۴۴۵۶ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر این استان داد.

رسول عطائی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، در جلسه شورای تامین مسکن استان که به ریاست استاندار برگزار شد، اظهار داشت: برای احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر، ۷۴۷ هکتار زمین توسط این اداره کل تامین شده است.

وی با بیان اینکه اراضی مورد نیاز در ۳۰ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان شناسایی و تخصیص یافته، افزود: تاکنون ۳۴۸ هکتار از این زمین‌ها در ۲۲ شهر استان به بنیاد مسکن تحویل شده است.

عطائی ادامه داد: عملیات اجرایی ساخت یک هزار و ۶۱۷ واحد مسکونی در این شهرها آغاز شده و این طرح‌ها در مراحل مختلف ساخت از جمله فونداسیون، اسکلت و سقف، سفت کاری، نازک کاری و کارهای پایانی قرار دارند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه اجرای طرح‌های مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برای تمام ۴۴۵۶ متقاضی این طرح، تخصیص زمین انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از احصای ۱۱ هزار و ۴۳۳ قطعه زمین مسکونی در روستاهای آذربایجان‌غربی به منظور واگذاری به روستائیان خبر داد.

لازم به ذکر است که طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن اقشار مختلف مردم است. این طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و با تخصیص زمین و ارائه تسهیلات به متقاضیان، زمینه ساخت مسکن مناسب برای این افراد فراهم می‌شود.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *