۴۷ درصد روستاهای آذربایجان غربی دارای طرح هادی هستند

بر اساس اعلام مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی، طرح هادی در ۴۷ درصد روستاهای این استان اجرا شده است. این دستاورد قابل توجه نشان از تلاش‌های گسترده برای بهبود زیرساخت‌ها و کیفیت زندگی روستاییان در این استان دارد.

علیرضا مقدم، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی، با بیان اینکه تا ابتدای سال ۱۴۰۰، طرح هادی در ۷۶۹ روستا اجرا شده بود، از پیشرفت چشمگیر این طرح در دولت سیزدهم خبر داد. وی افزود که در این دولت، طرح هادی در ۵۸۰ روستای دیگر اجرا شده و در ۲۴۶ روستا برای اولین بار این طرح آغاز شده است.

علاوه بر اجرای طرح‌های جدید، بازنگری طرح‌های هادی قبلی نیز با جدیت پیگیری شده است. تاکنون در ۱۰۰ درصد روستاهای استان، طرح هادی مطالعه و بازنگری شده است. این امر نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی برای توسعه روستاها با رویکردی جامع و مبتنی بر نیازهای روزآمد صورت می‌گیرد.

در راستای اجرای طرح‌های هادی، همزمان با روز ملی روستا، ۳۸ پروژه آسفالت معابر و طرح هادی در روستاهای مختلف استان افتتاح شد. این پروژه‌ها که با اعتباری بالغ بر ۵۴۸ میلیارد ریال اجرا شده‌اند، زندگی هشت هزار و ۲۴۶ خانوار روستایی را تحت تأثیر قرار داده است.

با توجه به این دستاوردها، می‌توان گفت که استان آذربایجان غربی در زمینه اجرای طرح هادی پیشرفت قابل توجهی داشته است. اجرای طرح هادی در روستاها منجر به بهبود زیرساخت‌ها، افزایش کیفیت زندگی روستاییان، جلوگیری از مهاجرت به شهرها و در نهایت توسعه پایدار روستاها می‌شود.

با ادامه این روند و حمایت مسئولان، می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک شاهد توسعه بیشتر روستاهای آذربایجان غربی و بهبود شاخص‌های توسعه روستایی در این استان باشیم.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *