۶۳ درصد جمعیت آذربایجان ‌غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

در آخرین آمار منتشر شده توسط مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی، مشخص شد که بیش از ۶۳ درصد جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند. این آمار نشان می‌دهد که دو میلیون و ۱۳۱ هزار و ۹۰۶ نفر از ساکنان آذربایجان غربی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

بیمه شدگان صندوق روستایی که عمدتاً از دهک‌های کم درآمد جامعه تشکیل شده‌اند، ۵۱۰ هزار نفر را شامل می‌شوند. همچنین، یک میلیون و ۷۴۸ هزار و ۹۳ نفر از طریق صندوق سلامت ایرانیان _همگانی تحت پوشش این بیمه قرار دارند که این رقم معادل ۸۲ درصد کل بیمه‌شدگان استان است.

در حال حاضر، بیش از دو هزار و سیصد مرکز تشخیصی درمانی با بیمه سلامت قرارداد همکاری دارند و سالانه میلیون‌ها خدمت درمانی به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود. براساس آمار ارائه شده، طی سال جاری بیش از دو میلیون و هشتصد و نود و چهار هزار مراجعه بیمه‌شدگان در سامانه‌های الکترونیکی بیمه سلامت ثبت شده است و مبلغ یک هزار و دویست و سی میلیارد تومان هزینه‌های درمانی پرداخت شده است.

از جمله اقدامات مهم بیمه سلامت در آذربایجان غربی می‌توان به رایگان شدن حق بیمه برای دهک‌های درآمدی یک تا پنج، اعمال تخفیف برای دهک‌های شش تا نه، پوشش بیمه‌ای رایگان ساکنان محلات کم برخوردار، توسعه پوشش بیمه اتباع خارجی، اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک، اجرای طرح دارویار و افزایش پوشش تعهدات بیمه‌ای داروها، اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع اشاره کرد.

این اقدامات نشان از تلاش‌های گسترده بیمه سلامت برای افزایش دسترسی مردم به خدمات درمانی و کاهش هزینه‌های درمان دارد. با این حال، همچنان نیاز به تلاش‌های بیشتر برای بهبود کیفیت خدمات و گسترش پوشش بیمه‌ای در مناطق محروم استان وجود دارد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *