اتمام طرح‌های بالای ۸۰ درصد در اولویت، احیای کامل دریاچه ارومیه

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، بر لزوم اولویت‌بندی اتمام پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در فصل کاری قرار داریم، جذب صددرصد اعتبارات تملک دارایی‌ها در سطح استان را خواستار شد.

معتمدیان همچنین از اتمام بخش قابل توجهی از پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام تا پایان هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه‌ها شامل مراکز درمانی، بهداشتی، پایگاه‌های اورژانس، خانه‌های بهداشت، فضاهای ورزشی سرپوشیده و باز و ۵۰۰ کلاس درس است.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص احیای دریاچه ارومیه گفت: به رغم منابع محدود دولت، با نگاه ویژه شهید آیت‌الله رئیسی و تامین اعتبارات لازم، تمامی پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه در استان در دو سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به تامین حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه و احیای ۱۱ تالاب اقماری این دریاچه، افزود: جلوه‌های زیبای دریاچه ارومیه از جمله اخبار امیدبخش این روزهای کشور در رسانه‌ها است.

معتمدیان به برخی از مصوبات سفر استانی شهید آیت‌الله رئیسی به استان و مصوبات سفرهای شهرستانی به مناطق مختلف استان نیز اشاره کرد و گفت: ضروری است برخی از مصوباتی که بلاتکلیف مانده در سریع‌ترین زمان با رفع موانع موجود، مراحل اجرایی آنها آغاز شود.

وی در خصوص وضعیت فضاهای آموزشی استان گفت: با اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر استانی رییس جمهور، ضمن اتمام 1100 کلاس درس و بهره‌برداری از 500 کلاس درس دیگر تا پایان شهریور ماه، احداث 1200 کلاس درس نیز در حال حاضر در حال انجام است.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه به برخی از خدمات دولت سیزدهم در این استان اشاره کرد و گفت: گازرسانی به 612 روستا، ارائه خدمات اینترنت پرسرعت در 423 روستا، احداث سالانه 150 کیلومتر راه و اجرای پروژه آبرسانی به 379 روستای استان از جمله این خدمات است.

معتمدیان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 28 خرداد، گفت: تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در امنیت و سلامت کامل در استان اندیشیده شده و 2357 شعبه اخذ رای در دور افتاده‌ترین روستاهای استان نیز مستقر می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه آرای مردم حق‌الناس است، افزود: از تک تک آرای مردم استان صیانت می‌کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به شاخص‌های اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات، گفت: ایجاد فضای مناسب برای مشارکت بیشتر مردم در انتخابات و زمینه را برای انتخاب فرد اصلح توسط مردم فراهم می‌شود.

وی در پایان بر رعایت اصل بی‌طرفی توسط مدیران استان در انتخابات تاکید کرد و گفت: نباید از امکانات دولتی له یا علیه کاندیداها استفاده شود.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *