اختتامیه نخستین جشنواره ملی عکس دارالقرار شمس در خوی

نخستین جشنواره ملی عکس دارالقرار شمس با استقبال گسترده عکاسان سراسر کشور، در شهر خوی به کار خود پایان داد. این رویداد هنری که با هدف معرفی جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهرستان خوی و همچنین ایجاد فضایی برای تبادل تجربیات میان عکاسان برگزار شد، توانست به موفقیت چشمگیری دست یابد.

در این جشنواره، بیش از هزار عکس در سه بخش اصلی (چهره شهر)، ویژه (فرش خوی) و جنبی (خوی در گذر تاریخ) به دبیرخانه ارسال شد. پس از داوری آثار توسط هیئت علمی جشنواره، ۲۰ عکاس حرفه‌ای از ۱۳ استان کشور به مدت سه روز در کارگاه‌های تخصصی و اردوی عکاسی شرکت کردند.

مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور مسئولین محلی و هنرمندان برگزار شد و در آن از برگزیدگان بخش‌های مختلف تجلیل به عمل آمد. ابراهیم علیپور، فرشید احمدپور و امیرحسین یوسفی کیساری به ترتیب مقام‌های اول تا سوم بخش اصلی را کسب کردند. همچنین، عرفان کوچاری، فرشید احمدپور و مجید حجتی در بخش ویژه (فرش خوی) و خلیل بایراملو و هانیه یوسفی در بخش جنبی موفق به کسب جوایز شدند.

شهردار خوی در حاشیه این مراسم، ضمن تشکر از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان، بر اهمیت برگزاری چنین جشنواره‌هایی در شناساندن ظرفیت‌های شهرستان خوی تاکید کرد. وی همچنین از برگزاری کارگاه‌های تخصصی عکاسی به صورت همزمان با جشنواره خبر داد که فرصتی برای ارتقای سطح دانش و مهارت عکاسان جوان فراهم آورد.

نخستین جشنواره ملی عکس دارالقرار شمس، با توجه به استقبال بی‌نظیر هنرمندان و موفقیت در معرفی جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان خوی، می‌تواند به عنوان یک رویداد هنری پایدار در تقویم فرهنگی کشور ثبت شود.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *