ارزش مبادلات تجاری آذربایجان‌غربی به ۱۹۸۶ میلیون دلار رسید

ارزش مبادلات تجاری آذربایجان غربی در نیمه نخست سال جاری به رقم قابل توجه ۱۹۸۶ میلیون دلار رسیده است. این دستاورد نشان از رشد چشمگیر فعالیت‌های تجاری در این استان و افزایش صادرات و واردات کالا دارد.

براساس آمار ارائه شده، بیش از ۳ میلیون تن کالا به ارزش ۱۳۹۰ میلیون دلار به ۵۹ کشور مختلف صادر شده است. همچنین، ۱۶۷۳ قلم کالا با وزن بیش از ۲۰۴ هزار تن به ارزش ۵۶۹ میلیون دلار وارد کشور شده است.

با وجود این دستاوردها، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی به برخی از چالش‌های موجود در حوزه صادرات اشاره کرد. از جمله این چالش‌ها می‌توان به وجود مقررات دست و پاگیر، عدم هماهنگی در پایانه‌های مرزی، مشکلات حمل و نقل و مسائل مالی اشاره کرد.

برای رفع این مشکلات و افزایش حجم مبادلات تجاری، پیشنهاداتی همچون نوسازی ناوگان حمل و نقل، ایجاد شرکت‌های بزرگ حمل و نقل بین‌المللی، استفاده از ظرفیت دریا و تقویت دیپلماسی اقتصادی ارائه شده است.

مدیرکل صمت استان با تاکید بر ظرفیت‌های بالای آذربایجان غربی، این استان را به عنوان یک هاب تجاری مهم در کشور معرفی کرد که می‌تواند نقش موثری در توسعه صادرات و ایجاد اشتغال ایفا کند.

وی همچنین بر اهمیت همکاری دولت و بخش خصوصی در توسعه تجارت تاکید کرد و بخش خصوصی را به عنوان فرمانده جنگ اقتصادی معرفی نمود.

در مجموع، افزایش مبادلات تجاری آذربایجان غربی نشان از پتانسیل بالای این استان در حوزه تجارت دارد. با رفع موانع موجود و حمایت از بخش خصوصی، می‌توان انتظار داشت که این استان به یکی از قطب‌های مهم صادرات در کشور تبدیل شود.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *