ارزیابی سلامت بیش از ۵ هزار نوآموز در شهرستان خوی

در راستای ارتقای کیفیت آموزش و شناسایی به موقع مشکلات احتمالی سلامت نوآموزان، طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در شهرستان خوی با استقبال گسترده روبرو شده است.

اکبر عرفی نیا، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوی، از ارزیابی اولیه بیش از ۵ هزار و ۳۶۷ نوآموز خبر داد و افزود که پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه، بیش از ۶ هزار نوآموز در این طرح شرکت کنند.

وی با اشاره به راه اندازی سه پایگاه سنجش سلامت در شهرستان، بیان کرد که این طرح در دو سطح اولیه و تخصصی انجام می‌شود. در سطح اولیه، نوآموزان از نظر بینایی، شنوایی، گفتار، قد و وزن، دهان و دندان و اختلالات جسمی و حرکتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. در صورت نیاز، نوآموزان به سطح تخصصی ارجاع داده می‌شوند تا ارزیابی‌های دقیق‌تری روی آن‌ها انجام شود.

عرفی نیا بر اهمیت همکاری اولیا در اجرای موفق این طرح تأکید کرد و افزود که اجرای اصولی این طرح می‌تواند در افزایش بهره‌وری و ارتقای کیفیت آموزشی بسیار مؤثر باشد.

با توجه به آمار ارائه شده، می‌توان نتیجه گرفت که طرح سنجش سلامت نوآموزان در شهرستان خوی با موفقیت در حال اجرا است و گامی مهم در جهت شناسایی و رفع مشکلات احتمالی سلامت دانش‌آموزان در سنین اولیه تحصیل محسوب می‌شود.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *