افزایش ۳۰ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه

در خبری امیدبخش، استاندار آذربایجان غربی از افزایش قابل توجه تراز آب دریاچه ارومیه خبر داد. به گفته محمدصادق معتمدیان، تراز فعلی دریاچه به ۱۲۷۰.۱۰ متر رسیده که نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ سانتی‌متر افزایش نشان می‌دهد. همچنین، وسعت دریاچه نیز به ۸۷۰ کیلومتر مربع رسیده که نسبت به سال گذشته ۲۶۴ کیلومتر مربع افزایش یافته است.

این دستاورد قابل توجه در نتیجه اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه و افزایش بارندگی‌ها در منطقه حاصل شده است. حجم آب دریاچه نیز به حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

معتمدیان ضمن اشاره به پایان پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه، از برگزاری جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در هفته جاری خبر داد تا در خصوص اقدامات نرم‌افزاری و تامین اعتبارات مورد نیاز تصمیم‌گیری شود.

احیای ۱۱ تالاب اقماری دریاچه نیز از دیگر دستاوردهای مهم در این زمینه بوده است. استاندار آذربایجان غربی بر نقش مهم مشارکت مردم در احیای دریاچه تأکید کرد و تغییر الگوی کشت و مدیریت منابع آبی را از جمله اقدامات ضروری در این زمینه دانست.

با توجه به این پیشرفت‌ها، می‌توان امیدوار بود که روند احیای دریاچه ارومیه با سرعت بیشتری ادامه یابد و این دریاچه ارزشمند به زیستگاه طبیعی خود بازگردد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *