افزایش ۳۷ درصدی درآمدهای دولتی از بخش معدن در استان

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از رشد قابل توجه وصول حقوق دولتی از معادن استان در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۳ خبر داد. وی اعلام کرد که این میزان به ۳۹۸۳ میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۷ درصد افزایش داشته است.

افزایش فعالیت‌های معدنی در استان

این رشد قابل توجه در درآمدهای دولتی از بخش معدن، نشان‌دهنده افزایش فعالیت‌های معدنی در استان است. هم‌اکنون در آذربایجان غربی ۵۱۴ معدن با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۱۸ میلیون تن انواع مواد معدنی فعال هستند. برای بهره‌برداری از این معادن، بیش از ۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته که بخش عمده آن توسط بخش خصوصی انجام شده است.

صدور پروانه‌های جدید و احیای معادن راکد

در چهار ماهه اول سال جاری، ۱۲ فقره پروانه اکتشاف، ۸ فقره گواهی کشف و ۱۲ فقره پروانه بهره‌برداری جدید در استان صادر شده است. همچنین، ۱۳ معدن راکد از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شده و ۶ معدن غیرفعال نیز به چرخه تولید بازگشته‌اند. این اقدامات نشان از توجه ویژه به توسعه بخش معدن در استان دارد.

اهمیت توسعه بخش معدن

رشد فعالیت‌های معدنی در آذربایجان غربی، علاوه بر افزایش درآمدهای دولتی، می‌تواند به ایجاد اشتغال، توسعه زیرساخت‌ها و رونق اقتصادی استان کمک کند. همچنین، با احیای معادن راکد و بهره‌برداری بهینه از منابع معدنی، می‌توان به حفظ محیط زیست و توسعه پایدار نیز کمک کرد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *