امضای تفاهنمامه 25 بندی جهت افزایش تجارت بین ایران و ترکیه

در پی برگزاری هفتمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی ایران و ترکیه در ارومیه، تفاهم‌نامه ۲۵ بندی به امضای دو طرف رسید که نویدبخش افزایش قابل توجه تراز تجاری بین دو کشور است.

قاسم کریمی، رئیس اتاق بازرگانی آذربایجان غربی، با اعلام این خبر، اظهار داشت که این تفاهم‌نامه شامل تصمیمات مهمی همچون بازگشایی مرز کوزه رش – گلینجیک، راه‌اندازی و فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی، اتخاذ سیاست‌های یکنواخت گمرکی، ایجاد گمرکات تخصصی در شهر‌های مرزی، احداث و راه‌اندازی منطقه مشترک اقتصادی و افزایش تردد ناوگان ورودی و خروجی است.

وی با اشاره به تشکیل سه کمیسیون مشترک در حوزه‌های اقتصادی و گمرک، تجارت و ترانزیت و گردشگری و ورزش، بر اهمیت این تصمیمات در دستیابی به هدف ۳۰ میلیارد دلاری مبادلات تجاری بین دو کشور تأکید کرد.

کریمی همچنین به تلاش برای تکمیل زیرساخت‌ها، توسعه ریلی، ۲۴ ساعته کردن مرزها و توسعه حجم مبادلات اشاره کرد و این اقدامات را پاسخگوی مطالبات دیرینه بخش خصوصی دانست.

با امضای این تفاهم‌نامه، انتظار می‌رود شاهد رشد چشمگیر روابط تجاری بین ایران و ترکیه باشیم و این امر به نفع اقتصاد هر دو کشور خواهد بود.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *