اولین خانه صنایع دستی آذربایجان غربی در مدرسه هدایت ایجاد شد

در اقدامی ارزشمند، مدرسه تاریخی هدایت در ارومیه با حمایت‌های استاندار آذربایجان غربی به اولین خانه صنایع دستی استان تبدیل شده است. این بنای تاریخی با قدمتی بیش از یک قرن پس از مرمت و بازسازی، اکنون میزبان کارگاه‌های آموزشی مختلف صنایع دستی، موزه صنایع دستی و دوره‌های آموزشی است.

مرتضی صفری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، با اشاره به فعالیت ۴۰ رشته صنایع دستی در استان، بر اهمیت حفظ و احیای این هنرها تاکید کرد. وی همچنین از پیشرفت پروژه‌های دیگر مانند مرمت خانه انصاری، توسعه موزه باستان‌شناسی و افتتاح پردیس موزه‌ای ۲۲ بهمن خبر داد.

شهین جهانگیری، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید بر اهمیت توجه به مقوله صنایع دستی به عنوان بخشی از هویت و فرهنگ یک منطقه تاکید کرد و از اقدامات اداره کل میراث فرهنگی در احیای بناهای تاریخی قدردانی کرد.

با ایجاد خانه صنایع دستی در مدرسه هدایت، فرصت مناسبی برای معرفی و آموزش صنایع دستی استان به عموم مردم و گردشگران فراهم شده است. همچنین، این اقدام به احیای یک بنای تاریخی ارزشمند و حفظ میراث فرهنگی استان کمک شایانی خواهد کرد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *