ایجاد بازارچه مشترک مرزی ایران و ترکیه

در حاشیه هفتمین اجلاس استانداران استان‌های مرزی ایران و ترکیه، محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، از ایجاد بازارچه مشترک مرزی بین ایران و ترکیه خبر داد. این اقدام مهم، گامی بزرگ در جهت تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور محسوب می‌شود.

با ایجاد این بازارچه و همچنین پایانه بین‌المللی در کوزه رش سلماس، زمینه برای سرمایه‌گذاری بازرگانان ترکیه‌ای در مناطق مرزی ایران فراهم خواهد شد. معتمدیان با اشاره به وجود مناطق ویژه اقتصادی در ارومیه، سلماس و منطقه آزاد ماکو، بر اهمیت این مناطق در جذب سرمایه‌گذاری خارجی تأکید کرد.

در این نشست، طرفین بر توسعه تجارت مرزی، تسهیل تشریفات گمرکی، بازگشایی معابر جدید، توسعه حمل و نقل ریلی و روان‌سازی فعالیت‌های تجاری تاکید کردند. همچنین، لزوم تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل، تسریع در تجاری‌سازی مرز رازی – کاپی کوی و توسعه پروازهای جدید بین دو کشور مورد توافق قرار گرفت.

معتمدیان با اشاره به دستاوردهای نشست قبلی، بر اهمیت اجرای توافقات قبلی و رفع موانع موجود در راستای افزایش حجم مبادلات تجاری بین دو کشور تاکید کرد. وی همچنین بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های مرزی استان آذربایجان غربی در توسعه تبادلات تجاری با ترکیه تأکید کرد.

با توجه به اهمیت این نشست و توافقات حاصل شده، انتظار می‌رود که روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و ترکیه در آینده نزدیک شاهد رشد چشمگیری باشد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *