تحولی نو در زندگی مددجویان میاندوآب با انرژی خورشیدی

کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان میاندوآب با اقدامی نوآورانه، گامی بزرگ در راستای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان برداشته است. با نصب پنل‌های خورشیدی بر روی منازل ۲۱ خانوار تحت پوشش این نهاد، این خانواده‌ها اکنون صاحب درآمد ثابت و پایدار شده‌اند.

این طرح که با هدف ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان و کاهش وابستگی آن‌ها به کمک‌های مالی صورت گرفته است، با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش بیش از ۳۱ میلیارد ریال به این خانوارها محقق شده است. هر یک از این پنل‌ها با ظرفیت تولید ۵ کیلووات ساعت برق، قابلیت تولید درآمدی ماهیانه به میزان حداقل ۷۰ میلیون ریال را دارد.

علاوه بر ایجاد درآمد پایدار، این طرح مزایای دیگری همچون تولید انرژی پاک، کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها را نیز به همراه دارد. همچنین، با توجه به تضمین خرید برق تولیدی توسط اداره برق به مدت ۲۰ سال، آینده‌ای روشن برای این خانوارها رقم خورده است.

کمیته امداد شهرستان میاندوآب با پوشش بیش از پنج هزار خانوار، به عنوان یکی از نهادهای فعال در زمینه حمایت از محرومان، همواره در تلاش است تا با اجرای طرح‌های مختلف، زمینه بهبود زندگی مددجویان را فراهم آورد. این طرح نیز گامی مهم در این راستا است و می‌تواند الگویی برای سایر مناطق کشور باشد.

با اجرای چنین طرح‌هایی، می‌توان امیدوار بود که در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش فقر و محرومیت در جامعه باشیم و شاهد شکوفایی هرچه بیشتر توانمندی‌های افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی باشیم.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *