تحول دیجیتال در روستاهای آذربایجان غربی با گسترش اینترنت پرسرعت

در اقدامی مهم و با هدف کاهش شکاف دیجیتالی و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق روستایی، اینترنت پرسرعت به ۵۸ روستای آذربایجان غربی راه یافت. این پروژه که همزمان با هفته دولت و با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، گامی بزرگ در جهت اتصال روستاییان به دنیای اطلاعات و خدمات آنلاین محسوب می‌شود.

علاوه بر این، به منظور ارتقای کیفیت خدمات اینترنت، ۵ سایت جدید اینترنت پرسرعت نسل پنج (۵G) نیز در ارومیه راه‌اندازی شد. این اقدام با سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد تومانی، امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت و باکیفیت را برای شهروندان ارومیه‌ای فراهم کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته ۴۳۰ روستا به اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند، از پیشرفت قابل توجه در پوشش اینترنت در مناطق روستایی خبر داد. وی همچنین به برنامه‌ریزی برای توسعه فیبر نوری در روستاها اشاره کرد و از اجرای ۸۰ کیلومتر فیبر نوری در این راستا خبر داد.

استاندار آذربایجان غربی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، بر لزوم تسریع در توسعه نسل پنجم اینترنت و ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات اینترنتی در مناطق مختلف استان تأکید کرد. وی همچنین به نقش مهم اینترنت در توسعه کسب‌وکارهای روستایی و بهبود زندگی روستاییان اشاره کرد.

با اجرای این پروژه‌ها، روستاییان آذربایجان غربی می‌توانند از مزایای متعدد اینترنت پرسرعت مانند دسترسی به اطلاعات، آموزش آنلاین، خدمات بانکی الکترونیکی و توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی بهره‌مند شوند. این امر علاوه بر بهبود کیفیت زندگی روستاییان، می‌تواند به توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق روستایی نیز کمک شایانی کند.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *