تردد بین استانی در آذربایجان غربی 17 درصد افزایش یافت!

بیش از 62 میلیون تردد بین استانی در خرداد ماه سال جاری در آذربایجان غربی ثبت شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش نشان می‌دهد.

ایرج دست نشان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی، با اعلام این خبر گفت: این آمار براساس رصد سامانه‌های حمل و نقل هوشمند و توسط مرکز مدیریت راه‌های استان جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تردد با تعداد متوسط 26 هزار و 211 تردد وسیله نقلیه در یک روز به محور ارومیه – سلماس تعلق دارد، افزود: بیشترین تخلفات نیز به خودروهای شخصی متردد از محور ارومیه – مهاباد اختصاص یافته است.

دست نشان در خصوص تخلفات رانندگی در جاده‌های استان، اظهار کرد: در خرداد ماه سال جاری نزدیک به 53 هزار مورد انواع تخلفات در محورهای مواصلاتی استان توسط دوربین‌های ثبت تخلف ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه تخلف بیش از 30 کیلومتر با عنوان تجاوز از سرعت مجاز نزدیک به 52 هزار بار تکرار شده است، گفت: این موضوع نیازمند توجه ویژه در جهت فرهنگ‌سازی و برخورد جدی با متخلفین از سوی نهادها و مسئولین مربوطه است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی همچنین از محور ارومیه – مهاباد محدوده شرکت صادراتی گوهرتاگ به عنوان بیشترین محل تخلفات سرعت غیرمجاز نام برد.

به گفته وی، بعد از این محور، کارخانه سیمان و شهرک صنعتی در محور سلماس – خوی به ترتیب با 0.21 و 0.05 درصد بیشترین درصد تخلفات سرعت غیرمجاز را به خود اختصاص داده‌اند.

افزایش 17 درصدی تردد بین استانی در آذربایجان غربی نشان‌دهنده رونق سفرها در این استان و لزوم توجه بیشتر به ارتقای ایمنی جاده‌ها و فرهنگ رانندگی است.

امیدواریم با تلاش مسئولان و رانندگان شاهد کاهش چشمگیر تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان آذربایجان غربی باشیم.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *