تزریق ۵۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش کشاورزی آذربایجان غربی

در اقدامی مهم برای حمایت از بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این استان، بیش از پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد به بهره‌برداران بخش کشاورزی پرداخت کرده است. این اقدام نشان از تعهد جدی مسئولان برای تقویت این بخش حیاتی اقتصاد استان دارد.

با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در تأمین امنیت غذایی و ایجاد اشتغال، تشکیل دو زنجیره سیب درختی و زنبورعسل توسط این صندوق، گامی رو به جلو در جهت ساماندهی تولید و افزایش بهره‌وری در این بخش محسوب می‌شود. همچنین، خرید نقدی سیب صنعتی از باغداران توسط صندوق، علاوه بر تنظیم بازار این محصول، باعث افزایش رضایت باغداران نیز شده است.

افزایش سرمایه صندوق استان آذربایجان غربی به رقم یکهزار و دویست میلیارد ریال و ارتقای رتبه آن به پنجمین صندوق در سطح کشور، نشان از رشد و توسعه این صندوق و افزایش توانایی آن در ارائه خدمات به بهره‌برداران است.

از دیگر اقدامات مهم این صندوق، واردات مستقیم نهاده‌های دام و طیور از کشور روسیه است. این اقدام علاوه بر تأمین به موقع نهاده‌های مورد نیاز واحدهای تولیدی، باعث کاهش هزینه‌های تولید و افزایش رقابتی بودن محصولات تولیدی استان شده است.

در مجموع، اقدامات انجام شده توسط صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان غربی نشان از توجه ویژه به این بخش و تلاش برای رفع مشکلات تولیدکنندگان دارد. انتظار می‌رود با ادامه این روند، شاهد رشد و توسعه روزافزون بخش کشاورزی در این استان باشیم.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *