تصفیه ۲ میلیون مترمکعب فاضلاب در خوی: گامی بلند در راستای حفظ بهداشت عمومی

خوی- معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی از جمع‌آوری و تصفیه بیش از ۲ میلیون مترمکعب فاضلاب در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، تقی پاشایی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و ارتقای بهداشت عمومی، اظهار داشت: در راستای این اهداف، شرکت آب و فاضلاب خوی اقدام به جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب‌های خانگی در سطح این شهرستان کرده است.

وی با بیان اینکه نگهداری از تاسیسات دفع فاضلاب و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی به آنها از برنامه‌های این شرکت است، افزود: ایجاد شبکه فاضلاب به عنوان یکی از ضروری‌ترین تاسیسات برای رعایت بهداشت عمومی، در دستور کار شرکت آب و فاضلاب خوی قرار دارد.

پاشایی با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه، گفت: این شرکت با صرف هزینه‌های سنگین و تحمل مشکلات اجرایی پروژه، اقدام به احداث شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مبتنی بر استانداردهای زیست‌محیطی جهان کرده و در ارتقای سطح بهداشت عمومی گام‌های بلندی برداشته است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی با اشاره به عملکرد این شرکت در زمینه تصفیه فاضلاب در سه ماهه اول سال جاری، اظهار داشت: در این مدت، 2 میلیون و 426 هزار مترمکعب فاضلاب تولید شده جمع‌آوری و توسط تصفیه‌خانه فاضلاب شهر خوی تصفیه شده است.

یداله سلطانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی نیز با اشاره به درصد بهره‌مندی جمعیت این شهر از سامانه فاضلاب شهری، گفت: در حال حاضر 67 درصد از جمعیت شهر خوی از پوشش تاسیسات جمع‌آوری و دفع فاضلاب برخوردار هستند.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *