جهش تولید در پتروشیمی ارومیه؛ افزایش ۳۴ درصدی و آغاز تولید محصولات جدید

شرکت پتروشیمی ارومیه در نیمه نخست سال جاری، شاهد رشد قابل توجهی در تولید محصولات خود بوده است. به گفته اکبر اسمعیلی، مدیرعامل این شرکت، تولیدات پتروشیمی ارومیه با افزایش بیش از ۱۸ هزار تنی معادل ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۷۲ هزار و ۷۵۹ تن رسیده است.

این رشد چشمگیر در تولید، در تمامی محصولات پتروشیمی ارومیه از جمله کریستال ملامین، سولفات آمونیوم، اسید سولفوریک و اسید کلریدریک مشاهده می‌شود. به عنوان مثال، تولید کریستال ملامین با افزایش ۶۱ درصدی، بیشترین رشد را در میان محصولات داشته است.

یکی از مهم‌ترین دستاوردهای پتروشیمی ارومیه در این مدت، راه اندازی واحد تولید کودهای ترکیبی (NPK) و کود نیتروژن گوگردی با ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال بوده است. این امر علاوه بر افزایش تولید، موجب ایجاد ارزش افزوده و افزایش درآمد شرکت شده است.

همچنین، پروژه پلی آلومینیوم کلراید (PAC) که به عنوان یک پروژه ملی شناخته می‌شود، آماده بهره‌برداری شده است. با بهره‌برداری از این پروژه، پتروشیمی ارومیه گامی مهم در جهت تکمیل زنجیره ارزش و افزایش تنوع محصولات خود برداشته است.

بهره‌برداری از دو پروژه نیتروژن گوگردی و پلی آلومینیوم کلراید، برای پتروشیمی ارومیه حدود ۱۶ میلیون دلار ارزآوری به همراه خواهد داشت و به حرکت رو به رشد این شرکت کمک شایانی خواهد کرد.

با توجه به این دستاوردها، می‌توان گفت که پتروشیمی ارومیه در مسیر توسعه و رشد قرار دارد و با اجرای پروژه‌های جدید و افزایش تولید، نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا خواهد کرد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *