خط‌کشی ۷۰۰ کیلومتر از کریدور زائران اربعین در آذربایجان غربی

در راستای آمادگی برای اربعین حسینی، ۷۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در کریدور تردد زائران اربعین از پایانه مرزی تمرچین خط‌کشی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: “تا قبل از آغاز طرح اربعین، در مجموع یک هزار کیلومتر از این محورها خط‌کشی خواهد شد.”

وی ساماندهی و بهبود وضعیت کریدور اربعین در آذربایجان غربی را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل برای تسهیل روند حضور زائران ایرانی و خارجی در پایانه مرزی تمرچین عنوان کرد.

دست‌نشان با اشاره به خط‌کشی محورهای مواصلاتی استان در سال گذشته، اظهار کرد: “در سال گذشته عملیات خط‌کشی ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان انجام شد.”

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی تصریح کرد: “طبق برنامه‌ریزی تلاش می‌شود تا پایان سال جاری میزان خط‌کشی انجام شده در محورهای مواصلاتی استان نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته باشد.”

خط‌کشی جاده‌ها به منظور افزایش ایمنی تردد زائران اربعین و سایر رانندگان انجام می‌شود. این اقدام در کنار سایر اقدامات مانند تعمیر و بهسازی جاده‌ها، نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی و افزایش گشت‌های راهداری نقش مهمی در تسهیل تردد زائران اربعین و ایجاد سفری امن برای آنها خواهد داشت.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *