دو یادمان شهدا در آذربایجان غربی به فهرست آثار ملی می‌پیوندند

پرونده ثبت ملی دو یادمان شهدا در شهرهای نقده و سردشت تهیه شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در دیدار با مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای استان، از تهیه پرونده ثبت ملی دو یادمان شهدا در این استان خبر داد.

مرتضی صفری با اشاره به روستای «رشه هِرمه» که مورد اصابت بمباران شیمیایی سردشت قرار گرفته و یادمان محل شهادت شهید بروجری در محمدیار نقده، گفت: این دو پرونده در مسیر ثبت ملی شدن هستند.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری دفاع مقدس و مذهبی دارد، اظهار کرد: در این راستا می‌توان با همکاری سپاه شهدا و تقویت زیرساخت‌ها، از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

صفری ایجاد یادمان‌های شهدا و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و رسانه‌ای را از جمله اقدامات موثر برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری دفاع مقدس استان دانست.

مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه این استان جزو پنج استان برتر کشور در حوزه راهیان نور است، گفت: یادمان‌های شهدای شیمیایی و دارساوین و بلفت سردشت، شهید امینی مهاباد، شهید بروجردی نقده، شهید ناصر کاظمی و شهدای تمرچین پیرانشهر از جمله یادمان‌های مهم دوران دفاع مقدس در استان هستند که سالانه پذیرای زائران بسیاری از سراسر کشور هستند.

سرهنگ عزت‌الله ابراهیمی با بیان اینکه برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و بصیرتی برای زائران راهیان نور در استان اجرا می‌شود، از احداث میعادگاه مرکزی راهیان نور شهید کاوه در مهاباد خبر داد.

وی گفت: این میعادگاه مجموعه‌ای کامل شامل یادمان، زائرسرا و امکانات رفاهی برای زائران مناطق عملیاتی دفاع مقدس است که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون گردشگری و اردویی و راهیان نور سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به دغدغه‌های جدی در خصوص فراهم کردن زیرساخت‌های راهیان نور، خواستار همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در این زمینه شد.

ثبت ملی یادمان‌های شهدا و توسعه زیرساخت‌های گردشگری دفاع مقدس، علاوه بر پاسداشت رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام، می‌تواند در رونق گردشگری این استان نیز نقش موثری ایفا کند.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *