رشد قابل توجه شاخص بورس آذربایجان غربی در هفته نخست شهریور

بازار بورس آذربایجان غربی در آغاز هفته نخست شهریور ماه شاهد رشد قابل توجهی بود. به گفته وحید جوادی، مدیر تالار بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی، شاخص کل این بازار با افزایشی معادل ۳۹ هزار و ۴۴ واحد نسبت به هفته گذشته به رقم ۲ میلیون و ۷۶ هزار و ۲۵۳ واحد رسید. همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۲۰۲ واحد افزایش به رقم ۲۱ هزار واحد دست یافت.

در هفته گذشته، بیش از ۴۲ میلیون برگ اوراق بهادار شامل سهام، حق تقدم و اوراق اسناد خزانه اسلامی به ارزش بیش از ۱۴۱ میلیارد ریال در تالار منطقه‌ای ارومیه معامله شد. این رقم نشان از فعالیت قابل توجه معامله‌گران در بازار بورس استان دارد.

از مجموع معاملات انجام شده، بیش از ۶۷ درصد به نمایندگی شرکت کارگزاری توسعه سهند تعلق داشت. همچنین اوراق اسناد خزانه اسلامی با نماد اخزا ۲۱۰ با بیش از ۹ درصد ارزش کل معاملات، بیشترین سهم را در بین اوراق معامله شده به خود اختصاص داد.

با توجه به این آمار، می‌توان گفت که بازار بورس آذربایجان غربی در ابتدای شهریور ماه روند مثبتی را تجربه کرده است. این رشد می‌تواند نشان از بهبود شرایط اقتصادی و افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به این بازار باشد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *