روزانه ۸۴۵ کامیون از مرز تمرچین پیرانشهر تردد می کنند

مرز تمرچین پیرانشهر در نیمه اول سال جاری شاهد افزایش قابل توجهی در حجم تردد کامیون‌ها و مسافران بوده است. به گفته مدیر گمرک این مرز، روزانه به طور متوسط ۸۴۵ کامیون از این مرز تردد می‌کنند که نشان از رونق فعالیت‌های تجاری و ترانزیتی در این منطقه است.

همچنین، آمارها حاکی از افزایش ۳۰۰ درصدی ترانزیت کالا از مرز تمرچین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است. این افزایش قابل توجه نشان می‌دهد که این مرز به یکی از مسیرهای مهم ترانزیتی در منطقه تبدیل شده است. علاوه بر این، واردات از این مرز نیز ۱۰۷ درصد افزایش یافته و رویه‌های ترانزیتی از مبدا و مقصد نیز به ترتیب ۳۰۰ درصد و ۲۲ درصد رشد داشته است.

با توجه به افزایش تعداد زائران اربعین حسینی که از این مرز برای تردد به سمت عتبات عالیات استفاده می‌کنند، آمار تردد مسافران نیز در نیمه اول سال جاری به میزان ۶۹ درصد افزایش یافته است. این امر نشان می‌دهد که مرز تمرچین به یکی از مسیرهای محبوب برای تردد زائران به سمت کشور همسایه تبدیل شده است.

افزایش قابل توجه در حجم تردد کامیون‌ها و مسافران در مرز تمرچین، نشان از اهمیت روزافزون این مرز در زمینه تجارت، ترانزیت و تردد مسافران است. همچنین، این افزایش نشان می‌دهد که زیرساخت‌های این مرز و خدمات ارائه شده در آن در حال بهبود و توسعه هستند.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *