زاب در پیرانشهر طنین‌انداز شد؛ آغاز دومین جشنواره تئاتر خیابانی

دومین دوره جشنواره استانی تئاتر خیابانی زاب در پیرانشهر با استقبال پرشور مردم و اجرای ۶ اثر نمایشی از هنرمندان آذربایجان غربی آغاز شد. این جشنواره که بدون برگزاری مراسم افتتاحیه به طور مستقیم به روی صحنه رفت، با اجرای نمایش‌هایی چون کد پستی، سفر، معرکه زندگی، به هم می‌رسیم، آخرین آغوش و کی مقصره در فضاهای باز شهری همچون خیابان شورا، پارک خیام و پارک کودک، لحظات شاد و آموزنده‌ای را برای شهروندان پیرانشهری رقم زد.

هدف از برگزاری این جشنواره، حمایت از هنرمندان تئاتر خیابانی، تقویت و احیای این هنر ارزشمند، تولید آثار نمایشی با کیفیت، ترویج نشاط و شادابی در جامعه، تقویت روحیه اجتماعی، ارتقای سطح آگاهی شهروندان و مشارکت آنها در ساختن شهری سالم و پویا عنوان شده است.

دبیر جشنواره، موسی تسبیحی، با تاکید بر اهمیت انتخاب موضوعات مناسب، بیان کرد که در این دوره از جشنواره، موضوعاتی همچون جوانی جمعیت، مطالعه و کتابخوانی و ترویج نشاط و شادابی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

جشنواره تئاتر خیابانی زاب، به مدت سه روز از سوم تا پنجم مهرماه، میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان به تئاتر خیابانی خواهد بود و با اجرای آثار برتر، به غنای فرهنگی و هنری شهرستان پیرانشهر خواهد افزود.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *