صدور حکم قطعی در پرونده کلاهبرداری ۲۰ هزار میلیارد ریالی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور حکم قطعی محکومیت فردی خبر داد که با جعل اسناد و مدارک، مبلغ هنگفتی از بیت‌المال را در پروژه‌های اراضی کرم آباد و شرکت شهرک‌های صنعتی استان اختلاس کرده بود.

ناصر عتباتی با تشریح جزئیات این پرونده، اظهار داشت که متهم با تاسیس یک شرکت پیمانکاری و جعل مدارک و گواهی‌های فعالیت، موفق به اخذ رتبه‌های بالای پیمانکاری شده و قراردادهای متعددی را با سازمان‌های دولتی منعقد کرده است. وی با سوء استفاده از اعتماد کارشناسان و با ارائه اسناد جعلی و صورت وضعیت‌های خلاف واقع، مبالغ هنگفتی را از این پروژه‌ها به جیب زده است.

عتباتی افزود که علاوه بر کلاهبرداری، متهم به جرم خیانت در امانت نیز محکوم شده است؛ چرا که بخشی از تجهیزات و لوازم خریداری شده برای پروژه را بدون اطلاع و هماهنگی از محل کارگاه خارج کرده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تأکید کرد که با پیگیری‌های دستگاه قضایی، از تضییع بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از بیت‌المال جلوگیری شده است. وی همچنین اعلام کرد که متهم به حبس، جزای نقدی و جبران خسارات وارده به بیت‌المال محکوم شده است.

این پرونده نشان می‌دهد که دستگاه قضایی با جدیت با جرایم اقتصادی و اختلاس مقابله می‌کند و اجازه نمی‌دهد که اموال عمومی به این راحتی به تاراج برود.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *