ضرورت تکمیل به روز رسانی کد پستی در آذربایجان غربی

جواد فتاح زاده، مدیرکل پست آذربایجان غربی، در مراسم تجلیل از پستچیان نمونه استان، به اهمیت به روز رسانی کد پستی در توسعه دولت الکترونیک، شهر هوشمند و فعالیت‌های پستی اشاره کرد. وی با بیان اینکه ۸۰ درصد کد پستی‌های استان به روز شده است، بر ضرورت رساندن این رقم به صد درصد تا سال ۱۴۰۵ تاکید کرد.

فتاح زاده همکاری شهرداری‌ها و بنیاد مسکن را در این زمینه مهم ارزیابی کرد و از کندی روند تحویل نقشه‌های پارسل‌بندی به اداره کل پست انتقاد کرد. همچنین، وی به کمبود نیروی انسانی در اداره پست، به ویژه در شهر ارومیه، اشاره کرد و از توزیع روزانه ۵۷۰۰ مرسوله با ۱۶۱ نامه‌رسان ابراز نگرانی کرد.

از جمله برنامه‌های در دست اجرای اداره کل پست، می‌توان به استقرار در پایانه‌های مرزی تمرچین، پیرانشهر و رازی خوی برای تسهیل تجارت بین‌الملل و استقرار در پایانه بار راه آهن ارومیه اشاره کرد.

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، نیز بر ضرورت رفع مشکلات نیروی انسانی، هوشمندسازی فعالیت‌ها و افزایش حقوق و مزایای کارکنان اداره کل پست تاکید کرد. همچنین، جواد کرمی، معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار آذربایجان غربی، از پست به عنوان بازوی توانمند اقتصادی یاد کرد و بر اهمیت استقرار اداره کل پست در راه آهن تاکید نمود.

در مجموع، این گزارش نشان می‌دهد که به روز رسانی کد پستی در آذربایجان غربی با چالش‌هایی همچون کمبود نیروی انسانی، کندی روند تحویل نقشه‌های پارسل‌بندی و نیاز به سرمایه‌گذاری برای هوشمندسازی فعالیت‌ها مواجه است. با این حال، اهمیت این موضوع در توسعه دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک و بهبود خدمات‌رسانی به مردم بر همگان واضح است.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *