برق ۳۱ اداره پرمصرف در آذربایجان‌غربی به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف قطع شد

شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در راستای اجرای طرح مدیریت بار شبکه و با هدف کاهش مصرف برق در ایام پیک تابستان، اقدام به قطع برق ۳۱ اداره پرمصرف در سطح استان کرد.

طاهر کیامهر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی، با اشاره به بازرسی و نظارت اکیپ‌های این شرکت از مصرف برق ۶۷۴ دستگاه اداری در استان، گفت: از این تعداد، حدود ۴۵ درصد به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف، اخطار دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از نیمه دوم خرداد ماه سال جاری، مصرف برق ادارات سطح استان به طور روزانه توسط اکیپ‌های نظارتی شرکت توزیع نیروی برق کنترل می‌شود، افزود: تاکنون از میان ۶۷۴ اداره بازرسی شده، حدود ۳۰۶ دستگاه دولتی اخطار دریافت کرده‌اند.

کیامهر تاکید کرد: نظارت‌ها بر رفتار مصرفی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها تا پایان ایام پیک بار تابستان با جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت و در صورت مشاهده افزایش بار و مصرف بیش از حد مجاز، در مرحله اول اخطار صادر می‌شود و در صورت عدم توجه به اخطار، برق این ادارات قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در خصوص تعهدات ادارات در فصل پیک بار تابستان، گفت: ادارات سطح استان موظف هستند در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری ۶۰ درصد نسبت به مصرف برق خود در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، صرفه‌جویی کنند.

این اقدام شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی در راستای اجرای مصوبات ستاد مدیریت بحران استان و با هدف حفظ پایداری شبکه برق در ایام گرم سال و جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که مشترکان اداری می‌توانند با رعایت الگوی صحیح مصرف برق، در گذر از پیک تابستان و تامین برق مورد نیاز سایر بخش‌ها، یاری‌گر صنعت برق استان باشند.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *