مخزن 5 هزار مترمکعبی ولیعصر خوی با حضور استاندار آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید

خوی – ایرنا – مخزن 5 هزار مترمکعبی آب شرب شهرک ولیعصر خوی روز چهارشنبه با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مخزن با هدف پایداری شبکه توزیع آبرسانی و گذر از تنش آبی در شهر خوی احداث شده است.

معتمدیان در این آیین گفت: با افتتاح این مخزن بخش عظیمی از مشکلات آب مردم منطقه حل می‌شود. وی توجه به بخش آب و تامین آب شرب مردم را از اولویت‌های نخست دولت‌ها برشمرد و گفت: با جذب اعتبارات لازم در این بخش، در اجرا و اتمام پروژه‌ها تسریع شده است.

استاندار آذربایجان غربی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان برنامه‌های خوبی در خصوص مقابله با تنش آبی دارد که در این راستا و در قالب محرومیت‌زدایی و جهاد آبرسانی در مرحله نخست به 379 روستا عملیات آبرسانی در حال انجام است که در مرحله دوم به 700 روستا افزایش خواهد یافت.

معتمدیان تصریح کرد: تا پایان وقت قانونی دولت سیزدهم با همت جهادی تلاش می‌کنیم تمام پروژه‌های عمرانی و خدماتی نیمه‌تمام را به پایان برسانیم تا دغدغه‌های خدمت‌رسانی رئیس جمهور شهید محقق گردد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: بدلیل عدم وجود سد در شهرستان خوی، آب شرب این شهر از منابع زیرزمینی تامین می‌شود که لازم است در سال‌های آینده برای رفع این مشکل استفاده از آب سد آق‌چای و احداث سد الند در دستور کار قرار گیرد.

محمد اشرفی افزود: علاوه بر مخزن 5 هزار مترمکعبی موجود، عملیات اجرایی دو مخزن 10 و 5 هزار مترمکعبی دیگر در دست اجرا است که با اتمام آنها و افزایش ظرفیت ذخیره آب به 20 هزار مترمکعب، مشکل کمبود و افت فشار در شهر خوی بطور کامل رفع خواهد شد.

لازم به ذکر است: مخزن 5 هزار مترمکعبی ولیعصر خوی با طول خط انتقال 3.6 کیلومتر و اعتبار 350 میلیارد ریال از محل تنش آبی اداره کل آب و فاضلاب تامین شده است.

در ادامه سفر استاندار به خوی ساختمان خوابگاه دخترانه حجاب دانشکده علوم پزشکی خوی در زمینی با زیربنای 320 مترمربع و با ظرفیت 220 نفر با اعتبار 400 میلیارد ریال افتتاح شد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *