کاهش چشمگیر نرخ بیکاری در آذربایجان غربی و دستاوردهای اقتصادی استان

استاندار آذربایجان غربی در آخرین گزارش خود از کاهش چشمگیر نرخ بیکاری در استان خبر داد. به گفته محمدصادق معتمدیان، طی سه سال گذشته نرخ بیکاری در استان از ۱۳ درصد به ۵.۲ درصد رسیده است که این دستاورد بزرگ، آذربایجان غربی را در زمره استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور قرار داده است.

معتمدیان این موفقیت را نتیجه اجرای سیاست‌های توسعه تولید، تکمیل پروژه‌های عمرانی، تخصیص اعتبارات کلان و همچنین همکاری موثر دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی دانست. وی با تاکید بر اهمیت توزیع عادلانه اعتبارات در سطح استان، بر لزوم ادامه این روند برای توسعه متوازن استان تاکید کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین به راستی‌آزمایی اشتغال ایجاد شده در استان اشاره کرد و بر ضرورت ارتقای شاخص‌های اشتغال فارغ‌التحصیلان تاکید نمود. وی همچنین از برخی چالش‌ها مانند استفاده شرکت‌های بزرگ از منابع استان بدون بازگرداندن گردش مالی به استان انتقاد کرد.

در بخش دیگری از این گزارش، مدیرکل اقتصاد و دارایی استان از پرداخت ۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۶۰۵ طرح مصوب خبر داد که منجر به ایجاد اشتغال برای بیش از ۲ هزار نفر شده است.

کاهش چشمگیر نرخ بیکاری در آذربایجان غربی نشان از موفقیت سیاست‌های دولت در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید در این استان دارد. با این حال، همچنان چالش‌هایی مانند توزیع عادلانه اعتبارات و ارتقای شاخص‌های اشتغال فارغ‌التحصیلان وجود دارد که نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *