کتابخانه‌ها حامی کسب‌وکارهای کوچک: رویدادی در ارومیه با هدف تسهیل‌گری و ارائه خدمات کتاب‌محور

پانزدهمین رویداد ملی کسب‌وکار در کتابخانه‌های عمومی با هدف حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و بهره‌مندی از دانش، نظریات و ایده‌های اساتید و صاحب‌نظران این حوزه در استان آذربایجان غربی برگزار شد.

در این رویداد که به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی و با حضور مدیران کشوری، استانی و صاحبان کسب و کار در سالن جلسات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به تشریح کارکرد جدید کتابخانه‌های عمومی در حمایت از کسب‌وکارهای کوچک پرداخت.

سیدباقر میرعبداللهی با اشاره به برگزاری دو همایش بین‌المللی از سوی نهاد در تبیین خدمات جدید کتابخانه‌های عمومی گفت: نهاد کتابخانه‌ها به منظور درگیرکردن دانشگاه به عنوان نهاد رسمی علم در ایران و هم به منظور توضیح وجوه علمی شعار نهاد مبنی بر نگاه به کتابخانه به عنوان مرکز اجتماعی، دو همایش را برگزار کرد.

وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌ها در برگزاری نمایشگاه فقط به تولید محتوای دانشی در این عرصه اکتفا نکرده و به حوزه عمومی هم توجه داشت، افزود: به همین انگیزه است که اکنون و ماه‌ها پس از پایان همایش، هنوز رویدادهای استانی مربوط به حوزه کسب‌وکارهای کوچک را پیگیری و اجرا می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تاکید بر اینکه فعالیت کتابخانه‌های عمومی در حوزه کسب‌وکار و اساساً همه حوزه‌های ترویجی، نه صرفاً یک شعار و پروژه موقت مدیریتی، بلکه ضرورتی اجتماعی و فرهنگی است، گفت: توجه دقیق و عالمانه به این ضرورت و انجام درست این وظیفه، اولاً نیازمند استمرار و پیگیری موضوع و به‌فراموشی نسپردن آن و ثانیاً ورود نهاد و کتابداران به حوزه‌های دیگر خدمت به جز کسب‌وکار است.

میرعبداللهی در ادامه با اشاره به نقش تسهیل‌گری و ارائه خدمات کتاب‌محور از سوی کتابخانه‌ها برای کسب‌وکارهای خرد، خاطرنشان کرد: نهاد کتابخانه‌ها در این راستا به دنبال آن است که با برقراری ارتباط میان دانش و حوزه عمومی، به آموزش‌محوربودن و کتاب‌محور بودن فعالیت‌هایش توجه و اصرار کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با برگزاری چنین رویدادهایی و با تلاش و همت مسئولان و صاحبان کسب و کار، شاهد رونق و توسعه روزافزون کسب‌وکارهای کوچک در کشور باشیم.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *