کلنگ‌زنی هتل چهار ستاره در ارومیه، گامی رو به جلو در توسعه گردشگری استان

در اقدامی مهم و با هدف توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان آذربایجان غربی، کلنگ احداث یک هتل چهار ستاره در شهرستان ارومیه به زمین زده شد. این پروژه که در هفته دولت کلید خورد، توسط بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد ریالی اجرا خواهد شد.

این هتل مدرن در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع و با زیربنایی بالغ بر ده هزار و هشتصد متر مربع در پنج طبقه احداث خواهد شد. از جمله امکانات پیش‌بینی شده برای این هتل می‌توان به ۱۰۸ تخت اقامتی، استخر، کافی‌شاپ، رستوران‌های سنتی و مدرن، روف گاردن، سالن کنفرانس و پارکینگ طبقاتی اشاره کرد.

این پروژه نشان از عزم جدی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان دارد. به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، در سفر اخیر وزیر سابق میراث فرهنگی به این استان نیز ۴۱ پروژه گردشگری با ارزش سه هزار و نهصد میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده بود که نشان از رونق روزافزون این صنعت در استان است.

فرماندار ارومیه نیز در این مراسم بر اهمیت نقش بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری تأکید کرد و از سرمایه‌گذاری در این حوزه استقبال نمود. وی همچنین به نقش کلیدی اقامتگاه‌ها در جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری اشاره کرد.

با احداث این هتل، علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، ظرفیت پذیرش گردشگر در استان افزایش یافته و به تبع آن، درآمدهای ناشی از گردشگری نیز رشد خواهد کرد. این پروژه همچنین می‌تواند به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و جذب گردشگران داخلی و خارجی کمک شایانی کند.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *