گامی نو در جهت ترویج کتابخوانی؛ برگزاری دوره کتاب درمانی در آذربایجان غربی

در راستای ارتقای سطح آگاهی و دانش کتابداران و مروجان کتابخوانی، دوره آموزشی کتاب درمانی با حضور مجازی محسن حاجی زین العابدینی، معاون آموزشی دانشکده روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران، در آذربایجان غربی برگزار شد. این رویداد که به همت ادارات کل کتابخانه‌های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد، با هدف ترویج کتابخوانی و بهره‌گیری از ظرفیت کتاب در درمان و بهبود کیفیت زندگی برگزار گردید.

در این دوره، مفهوم کتاب درمانی، تاریخچه آن، اهداف و روش‌های مختلف آن به طور مفصل تشریح شد. همچنین، به تأثیرات مثبت کتابخوانی بر رشد فردی و اجتماعی و نقش کتابداران در این زمینه پرداخته شد.

حاجی زین العابدینی، کتاب درمانی را روشی برای درمان بیماری‌های جسمی و روانی با استفاده از مطالعه و تحلیل متون خواندنی معرفی کرد و بر اهمیت آن در پرورش بینش فردی، شناخت خود، بهبود روابط اجتماعی و کاهش استرس تاکید نمود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی نیز در این دوره، به نقش کتاب در حفظ هویت ایرانی و اسلامی و ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی اشاره کرد و بر اهمیت کتابخوانی در توسعه فردی و اجتماعی تاکید نمود.

با برگزاری این دوره، گام مهمی در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و استفاده از ظرفیت کتاب در بهبود کیفیت زندگی برداشته شد. انتظار می‌رود با برگزاری دوره‌های مشابه و حمایت از فعالیت‌های مرتبط با کتابخوانی، شاهد افزایش سطح مطالعه و آگاهی در جامعه باشیم.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *