گلستان قهرمان کبدی جوانان کشور شد؛ درخشش ورزشکاران در مهاباد

در هجدهمین دوره مسابقات کبدی جوانان کشور که با حضور ۲۳ تیم از سراسر کشور در شهرستان مهاباد برگزار شد، تیم گلستان موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. این مسابقات که از روز جمعه ۲۳ تیر آغاز شده بود، با رقابت‌های نفس‌گیر تیم‌ها به پایان رسید.

در دیدار فینال، تیم‌های گلستان و خوزستان به مصاف هم رفتند که در نهایت این تیم گلستانی بود که با نمایش برتر خود، جام قهرمانی را بالای سر برد. تیم خوزستان نیز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت و تیم‌های البرز و اصفهان به صورت مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.

کبدی، ورزشی پرطرفدار و باستانی است که در کشورهای هند، پاکستان و ایران بسیار محبوب است. در این ورزش، دو تیم به صورت متناوب سعی می‌کنند با لمس کردن یا گرفتن بازیکن تیم مقابل، امتیاز کسب کنند. این بازی با هیجان و سرعت بالا همراه است و نیازمند قدرت بدنی، چابکی و هوش بالای ورزشکاران است.

شایان ذکر است که نفرات برتر این مسابقات با تشخیص کمیته فنی به تیم ملی جوانان دعوت خواهند شد تا در مسابقات بین‌المللی از کشورمان نمایندگی کنند. برگزاری این مسابقات در شهرستان مهاباد فرصتی مناسب برای معرفی این ورزش جذاب و همچنین شناسایی استعدادهای جدید بود.

میزبانی موفق شهرستان مهاباد در برگزاری این مسابقات نشان از علاقه و توجه مردم این منطقه به ورزش کبدی دارد. همچنین، این رویداد ورزشی باعث ایجاد شور و نشاط در بین جوانان و نوجوانان شده و به توسعه ورزش کبدی در کشور کمک شایانی خواهد کرد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *