۴۸ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر چتر حمایتی تامین اجتماعی

ارومیه- مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی از تحت پوشش قرار گرفتن یک میلیون و ۳۲۸ هزار نفر از جمعیت استان معادل ۴۸ درصد در قالب بیمه شدگان این سازمان خبر داد.

میثم عابدی با بیان اینکه ۱۷ شعبه در شهرهای مختلف استان فعال است، افزود: از این تعداد، ۱۷۶ هزار و ۶۸۶ نفر مستمری بگیر بوده که ۹۶ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۸۰ هزار نفر بیمه شده تبعی هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۶۴ هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی در استان، از انعقاد قرارداد با بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز درمانی و بهداشتی برای ارائه خدمات به بیمه شدگان خبر داد.

عابدی همچنین از وجود ۴۰ هزار و ۶۱۲ کارگاه در استان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۳۳ هزار و ۸۱۳ کارگاه دارای یک تا پنج نفر، سه هزار و ۱۰۵ کارگاه دارای ۱۱ تا ۵۰ نفر، ۴ هزار و ۱۷۵ کارگاه پیمانکاری دارای قرارداد فعال، سه هزار کارگاه دارای ۶ تا ۱۰ نفر و ۶۸۱ کارگاه با بیش از ۵۰ نفر کارکن هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی در ادامه به ارائه آمار برخی از خدمات ارائه شده توسط این سازمان در سال جاری پرداخت و گفت: طی این مدت، ۴۳۲ مورد کمک هزینه ازدواج، ۲ هزار و ۳۱۶ مورد غرامت ایام بیماری، ۱۲۷ مورد کمک هزینه کفن و دفن و ۷۳۹ مورد اروتز و پروتز به جامعه هدف تحت پوشش این سازمان پرداخت شده است.

عابدی با بیان اینکه ماهیانه بیش از هزار و ۴٠ میلیارد تومان توسط سازمان مرکزی جهت ارائه خدمات به جامعه هدف به استان تزریق می‌شود، از تسویه بزرگترین بدهی سازمان به یکی از بانک‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر دولت بیش از ۴٠٠ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *