۹۹ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های آذربایجان غربی تخریب شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از تخریب 36 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های این استان طی سه ماهه گذشته خبر داد.

ایرج دست نشان با اشاره به شناسایی متجاوزین حریم راه‌های استان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه، 99 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان شناسایی شده که 36 مورد از آنها با حکم قضایی تخریب شده است.

وی افزود: 26 مورد از این متجاوزین نیز به صورت خودجوش اقدام به تخریب ساخت و ساز غیرمجاز خود کرده‌اند و برای 37 مورد دیگر نیز احکام قضایی برای تخریب صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه در سه ماهه گذشته 202 اخطار کتبی و 103 اخطار پیشگیرانه قبل و بعد از ساخت و ساز غیرمجاز به مالکین در سراسر استان صادر شده است، گفت: هرگونه سرمایه گذاری و ساخت و ساز در حریم راه‌ها نیازمند استعلام و دریافت مجوز از این اداره کل است.

دست نشان از شهروندان استان خواست قبل از انجام هرگونه ساخت و ساز در حریم راه‌ها، نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ حریم راه‌ها برای ایجاد زیرساخت‌ها، توسعه راه‌ها، اعمال برنامه‌های ایمنی جاده‌ای، عملیات تاسیساتی و جلوگیری از تصادفات جاده‌ای ضروری است، از مردم خواست در حفظ حریم راه‌ها با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همکاری کنند.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *