هشت هزار و ۶۴۰ پرونده در تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی تشکیل شد

ارومیه – ایرنا – مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی از تشکیل ۸۶۴۰ پرونده در این استان طی سال جاری خبر داد و گفت: برای این پرونده‌ها بیش از ۳ هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال جریمه نقدی صادر شده است.

حسین نجف‌زاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد پرونده، بیشترین آنها مربوط به قاچاق کالا و خدمات بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۷۲ درصدی میزان جریمه نقدی صادره در سال جاری نسبت به سه ماه نخست سال گذشته، افزود: در این مدت، تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده نیز ۱۲ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت تقویت نظارت و بازرسی در حوزه‌های مختلف، گفت: سال گذشته نیز ۳۲ هزار و ۴۸۳ پرونده تعزیراتی در این استان تشکیل شد که از این تعداد، سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال جریمه نقدی وصول شد.

نجف‌زاده با بیان اینکه نظارت بر بازار به طور مستمر انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های تعزیرات در استان هشت روز کاری است.

وی همچنین از ابلاغ طرح نظارتی برای ۴۳ عنوان کالا در سال جاری خبر داد و گفت: این کالاها که بیشتر در حوزه اقلام اساسی و مصرفی مردم هستند، به طور مستمر رصد می‌شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی از تشکیل پرونده سوءاستفاده از کارت پیله‌وری و معافیت مرزنشینان خبر داد و افزود: در این پرونده‌ها، سه نفر با سوءاستفاده از این کارت‌ها، در دو مرحله اقدام به ورود کالای قاچاق به تعداد ۱۸۶ هزار دستگاه لوازم خانگی کرده‌اند.

وی گفت: جریمه و حکم نهایی این پرونده بزرگ قاچاق ۱۸ هزار میلیارد ریال تعیین شده و در حال طی مراحل و وصول جرایم است.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *