مصرف برق ادارات و بانک‌های پرمصرف در آذربایجان غربی محدود می‌شود!

ارومیه، 11 تیر 1403: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در راستای مدیریت مصرف برق در پیک تابستان، مصرف برق ادارات و بانک‌های پرمصرف و متخلف را محدود می‌کند.

طاهر کیامهر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی، در این باره گفت: با توجه به نصب کنتورهای هوشمند در ادارات و بانک‌های استان، امکان پایش لحظه‌ای و از راه دور مصرف برق آنها فراهم شده است. از این رو، مصرف برق 100 اداره و بانک پرمصرف که به اخطارهای قبلی توجه نکرده‌اند، تا پایان شهریورماه محدود خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم کاهش 30 درصدی مصرف برق ادارات در ساعات اداری و 60 درصدی پس از آن، طبق مصوبه هیات وزیران، افزود: کنتورهای هوشمند رفتار مصرفی ادارات را رصد می‌کنند و در صورت عدم رعایت مصوبه، ابتدا اخطار صادر و سپس برق متخلفان قطع می‌شود.

کیامهر ادامه داد: در حال حاضر مصرف برق 100 مشترک اداری پرمصرف، که عمدتاً بانک‌ها هستند، از طریق فعال‌سازی محدودکننده مصرف (لیمیتر) کنتورهای هوشمند، رصد و در صورت عبور از سقف مجاز، به طور خودکار قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تاکید کرد: این طرح به صورت روزانه و مستمر رصد می‌شود و در صورت عدم توجه ادارات و بانک‌های پرمصرف به اخطارها و توصیه‌های شرکت، برای سایر متخلفان نیز اعمال محدودیت خواهد شد.

لازم به ذکر است که طرح رصد و پایش مصرف برق ادارات و بانک‌های استان با هدف استفاده بهینه از منابع انرژی، صیانت از حقوق مشترکان و کنترل بار شبکه در ساعات اوج مصرف اجرا می‌شود.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *