نشست مباهله در ارومیه: وحدت حول محور اهل بیت (ع) و حضور در انتخابات، مهمترین پیام‌های مباهله

نشست مشترک علمای شیعه و سنی آذربایجان غربی با موضوع مباهله در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، در این نشست با اشاره به وجود مسئله مباهله در اسلام، گفت: علمای شیعه و سنی با هم‌فکری در خصوص این موضوع، می‌توانند اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را به عنوان محور وحدت خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) در مباهله، هست و نیست خود را برای اسلام به میدان آوردند، افزود: ما نیز باید برای دین از همه سرمایه خود بگذریم و در برابر دشمنان به میدان بیاییم.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام جمعه اهل سنت ارومیه، نیز در این نشست با بیان اینکه جریان مباهله یکی از حقایق تاریخی صدر اسلام است، گفت: همه ما وظیفه داریم برای دفاع از نظام اسلامی در همه صحنه‌های مباهله علیه دشمنان حضور داشته باشیم.

وی با اشاره به اقرار بزرگان اهل تسنن به فضیلت اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، افزود: اهل بیت پیامبر جز لاینفک ایمان اهل تسنن هستند و جریان‌های وهابی و سلفی در دوران اخیر سعی کرده‌اند محبت اهل بیت (ع) را از قلوب مسلمین دور کنند که به اهداف پلید خود نتوانسته‌اند برسند.

حجت الاسلام فیاضی، دبیر بنیاد غدیر استان، نیز در این نشست به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون موضوع مباهله پرداخت.

حاضران در این نشست ضمن تاکید بر فضیلت اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، یکی از مهمترین پیام‌های مباهله را حضور در انتخابات برای دفاع از نظام اسلامی در برابر کفر و استکبار جهانی دانستند.

این نشست در راستای تقویت وحدت و همدلی بین شیعه و سنی و تبیین آموزه‌های دین مبین اسلام برگزار شد.

امیدواریم با برگزاری چنین نشست‌هایی، شاهد افزایش وحدت و همدلی بین مسلمانان و نیز حضور پرشور آنان در انتخابات باشیم.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *