آذربایجان غربی میزبان بیش از ۵۰ برنامه متنوع در هفته ملی کودک

هفته ملی کودک در آذربایجان غربی با شعار “برای کودکان برای آینده” آغاز شد. استان با برگزاری بیش از ۵۰ برنامه متنوع، میزبان جشنواره‌ای از رویدادهای فرهنگی، هنری و آموزشی برای کودکان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی، ضمن اعلام این خبر، به تشریح برنامه‌های متنوعی پرداخت که در طول این هفته اجرا خواهد شد. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اجرای نمایش‌های عروسکی، دیدار کودکان با مسئولان، برگزاری کارگاه‌های مادر و کودک، برگزاری ویژه برنامه‌های ادبی و هنری، فضاسازی محیط، بازدید از موزه‌ها، فرزند پروری، ایجاد کتابخانه در مناطق محروم و اهدای اسباب بازی اشاره کرد.

همچنین، دیدار با نویسندگان، اجرای قصه گویی در مکان‌های مختلف، برگزاری کارگاه سواد رسانه‌ای، برپایی جشن مردمی با حضور کودکان و خانواده‌ها، عیادت از کودکان بیمار در بیمارستان‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی، ادبی، اخلاقی و افتتاح خانه هنر از دیگر برنامه‌های متنوع این هفته است.  

یکی از نکات قابل توجه در این برنامه‌ها، همدردی با کودکان غزه و ارائه خدمات رایگان به کودکان در موزه کودک و موزه حیات وحش محیط زیست است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی بر اهمیت مشارکت همه دستگاه‌ها در برگزاری این هفته تاکید کرد و هدف از برگزاری این برنامه‌ها را برجسته‌سازی حقوق کودکان و ایجاد همگرایی برای حمایت از کودکان دانست.

در این هفته، کودکان و نوجوانان می‌توانند از برنامه‌های متنوعی همچون عضویت رایگان در کانون، شرکت در کارگاه‌های آموزشی، بازدید از نمایشگاه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری بهره‌مند شوند.

همچنین، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با راه اندازی خانه سفال و اتاق بازی در برخی از مناطق، قدمی مهم در جهت پرورش خلاقیت و مهارت‌های کودکان برداشته است.

با اجرای این برنامه‌های متنوع، هفته ملی کودک در آذربایجان غربی فرصتی مناسب برای توجه به حقوق کودکان، ارتقای آگاهی خانواده‌ها و مسئولان در زمینه مسائل مربوط به کودکان و ایجاد فضایی شاد و مفرح برای کودکان فراهم کرده است.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *