آزمون‌های نهایی در آذربایجان غربی با تدابیر امنیتی کامل برگزار می‌شود

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با تأکید بر تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف با آموزش و پرورش جهت برگزاری آزمون‌های نهایی، گفت: تدابیر امنیتی برای تضمین سلامت و امنیت این آزمون‌ها در استان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اهمیت جلب رضایت مردم و پرهیز از ایجاد هرگونه نارضایتی، خاطرنشان کرد: با همکاری دستگاه‌های مختلف، زیرساخت‌ها برای تأمین امنیت و حفاظت از روند برگزاری آزمون نهایی در استان فراهم خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین به موضوع تقویت مدارس استثنایی اشاره کرد و افزود: با محوریت اداره کل امور اجتماعی استانداری و همکاری آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی، روند شناسایی و حمایت از کودکان استثنایی در استان گسترش می‌یابد.

معتمدیان با تأکید بر تهیه نقشه راه برای آموزش کودکان استثنایی استان، اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان استثنایی و تداوم تحصیل آنها از سوی دستگاه‌های متولی صورت می‌گیرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان از برنامه‌ریزی برای ساخت سه مدرسه استثنایی در استان خبر داد و گفت: جامعه هدف این مدارس، اقشار آسیب‌پذیر بوده و اقدامات لازم برای کاهش مشکلات مالی و جسمی دانش‌آموزان استثنایی انجام خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین به گسترش چتر حمایتی دولت سیزدهم از تمامی کودکان استثنایی اشاره کرد و یادآور شد: اطلاعات پایه و دقیق درخصوص کودکان و دانش‌آموزان استثنایی استان با همکاری انجمن‌های مربوطه تهیه شده و برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای تسهیل ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان صورت می‌گیرد.

معتمدیان با تأکید بر استانداردسازی خدمات توانبخشی در استان، افزود: دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه بهزیستی به موضوع تقویت حوزه توانبخشی با جدیت ورود کرده و از خدمات سایر دستگاه‌ها نیز استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های استانی و ملی جهت استانداردسازی خدمات توانبخشی، اظهار داشت: از ظرفیت ستاد اجرایی امام خمینی (ره)، بنیادهای مستضعفان و پانزده خرداد و نهادهای حاکمیتی که پیش از این نیز حمایت‌های ویژه‌ای، چون تهیه سمعک و ویلچر، داشته‌اند، استفاده شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین به ضرورت تجهیز و نوسازی مدارس استان اشاره کرد و افزود: نیاز مدارس استان براساس اولویت شناسایی شده و با تجهیز کارگاه‌ها، زمینه برای ارتقای وضعیت موجود فراهم شود.

معتمدیان با تأکید بر پیگیری طرح ساخت هنرستان‌ها در جوار صنعت استان، بیان داشت: دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، تعامل و همکاری لازم را برای عمل به تعهدات خود در حوزه ساخت و تجهیز هنرستان‌ها بخصوص در حوزه صنعت داشته باشند.

در این جلسه همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری آزمون‌های نهایی ارائه کرد و خواستار همکاری سایر دستگاه‌ها برای برگزاری هرچه بهتر این آزمون‌ها شد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *