اجباری شدن پلاک کوبی برای حمل و نگهداری دام در آذربایجان غربی

بر اساس اعلام اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی، خرید و فروش، حمل و نگهداری دام زنده در این استان منوط به انجام پلاک کوبی و ثبت پلاک‌ها در سامانه هویت دام می‌باشد.

هدف از اجرای این طرح چیست؟

این طرح با هدف مبارزه با قاچاق دام و کنترل بیماری‌های دامی اجرا می شود. پلاک کوبی دام سبب ایجاد امکان شناسایی دام و پیگیری سوابق بهداشتی آن می‌شود.

دامداران چگونه می توانند اقدام به پلاک کوبی دام نمایند؟

دامداران استان آذربایجان غربی برای پلاک کوبی دام‌های سبک و سنگین خود می توانند به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه نمایند. همچنین دامداران عشایر، روستایی و صنعتی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دام خود در سامانه هویت دام وزارت جهاد کشاورزی به شبکه‌های دامپزشکی مراجعه نمایند.

چه نکاتی را باید در نظر داشت؟

  • بر اساس مصوبات هیئت وزیران، ارائه خدمات به دامداران از جمله تحویل نهاده، پرداخت تسهیلات، مجوز حمل و نقل، فروش و جابجایی دام توسط ادارات ذیربط منوط به پلاک کوبی و ثبت پلاک در سامانه هویت دام می‌باشد.
  • دامداران قبل از هرگونه حمل و نقل دام‌های دارای پلاک ثبت شده باید به شبکه‌های دامپزشکی جهت اخذ گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای مراجعه و مجوزهای لازم را اخذ نمایند.

مزایای اجرای این طرح

  • کاهش قاچاق دام
  • کنترل بیماری‌های دامی

** نتیجه گیری**

اجباری شدن پلاک کوبی دام در استان آذربایجان غربی اقدامی مهم در راستای ساماندهی بخش دامداری، مبارزه با قاچاق دام و کنترل بیماری‌های دامی به شمار می رود. این طرح همچنین به ارائه خدمات بهتر به دامداران کمک خواهد کرد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *