ارومیه: سهمیه تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی به 2100 نفر رسید

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی از معرفی 2100 نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی در ارومیه به بانک‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مقدم در نشست بررسی چالش‌های حوزه مسکن روستایی شهرستان ارومیه گفت: از مجموع 3709 سهمیه دریافت تسهیلات بانکی در ارومیه، 2100 نفر یعنی 58 درصد به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه با درخواست 858 نفر از این افراد که شامل 23 درصد کل متقاضیان است، موافقت شده است، افزود: طرح مقاوم‌سازی در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر استان در دست اجراست و سهمیه هر روستا به دهیاران ابلاغ شده تا در این زمینه فرهنگ‌سازی و اقدامات لازم را انجام دهند.

مقدم همچنین از خیرین و حساب 100 امام (ره) خواست تا در زمینه مقاوم‌سازی منازل روستایی کم‌توانان یاریگر باشند.

در این نشست، رضا منافی، رئیس بنیاد مسکن شهرستان ارومیه، نیز در زمینه طرح بازنگری طرح هادی در روستاها گفت: در ارومیه بیش از 100 طرح شامل این طرح بازنگری هستند.

وی با بیان اینکه در سفر استاندار آذربایجان غربی بر اجرای این طرح در 20 روستا تاکید شده است، افزود: 15 مورد از این طرح‌ها انجام شده و 2 مورد دیگر شامل دو روستای نجف آباد و هشتیان با تامین اعتبار از محل تن خواه امسال در حال اجراست و 3 مورد دیگر به علت مشکل آب هنوز آغاز نشده است.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *