ارومیه: محرومیت‌زدایی در روستاها با جدیت پیگیری می‌شود

فرماندار ارومیه از پیگیری جدی محرومیت‌زدایی و توسعه روستاهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین عماری در نشست بررسی چالش‌های حوزه مسکن روستایی شهرستان ارومیه با بیان اینکه مقاوم‌سازی منازل روستایی از نیازهای اساسی این شهرستان است، گفت: در این راستا با تعامل با بانک‌ها و بنیاد مسکن این روند تسهیل و تسریع می‌شود.

وی با اشاره به کندی روند مقاوم‌سازی منازل روستایی در روستاهای زیر 25 هزار نفر جمعیت ارومیه، خواستار آسیب‌شناسی علل این موضوع و نظارت و کنترل بیشتر در این زمینه شد.

عماری همچنین از آمادگی خود برای تعامل با مدیران عامل بانک‌ها و تسریع و تسهیل روند اعطای تسهیلات به متقاضیان خبر داد.

فرماندار ارومیه با بیان اینکه این شهرستان در زمینه اعطای تسهیلات بانکی به متقاضیان مقاوم‌سازی منازل روستایی رتبه خوبی در استان ندارد، گفت: روند اعطای این تسهیلات تا 15 روز دیگر بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

وی همچنین از استقرار یک کارشناس از بنیاد مسکن در هر بخش برای تشکیل پرونده و تسهیل روند کار و مدیریت هزینه‌های رفت و آمد روستاییان به شهر خبر داد.

عماری در ادامه به موضوع طرح بازنگری طرح هادی در ارومیه اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف رفع محرومیت، فراهم کردن زمینه توسعه و شتاب‌بخشی به بهسازی سکونت‌گاه‌ها انجام می‌شود و در ارومیه با جدیت در حال پیگیری است.

فرماندار ارومیه با تاکید بر اینکه پیشرفت و آبادانی را باید از روستا آغاز کرد، افزود: طرح هادی روستاها بستر توسعه روستایی است و هر چه سطح زندگی و بهره‌مندی مردم در روستاها ارتقا پیدا کند از مهاجرت آنها به شهرها جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی در زمینه طرح بازنگری در 20 روستای ارومیه، بر اجرایی شدن این مصوبات و توسعه فضای ورزشی و آموزشی در روستاها به عنوان عاملی برای ماندگاری مردم در روستاها تاکید کرد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *