ارومیه میزبان کنگره بین‌المللی وانا با حضور اندیشمندان غرب آسیا و شمال آفریقا

سومین کنگره بین‌المللی وانا با محوریت علوم تولید مثل و سلول‌های بنیادی و با حضور اندیشمندانی از کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا در ارومیه آغاز به کار کرد.

دکتر محمدامین ولی‌زاد، رئیس کنگره و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی، در آیین افتتاح این کنگره اظهار داشت: سالمندی یکی از چالش‌های مهم دنیای امروز است و کشورهای در حال توسعه از جمله ایران نیز با این مشکل مواجه هستند.

وی با اشاره به اهمیت فرزندآوری و جوانی جمعیت، افزود: طی سه سال اخیر اقدامات موثری در این زمینه در کشور در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه 15 درصد از زوج‌هایی که از هیچ روش پیشگیری از بارداری استفاده نمی‌کنند، نابارور هستند، گفت: باروری باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ولی‌زاد به حضور 10 میهمان خارجی از کشورهای سوریه، عراق، ترکیه، لبنان، مصر و هندوستان در این کنگره دو روزه اشاره کرد و گفت: این متخصصان در زمینه آخرین روش‌های درمان ناباروری، کارگاه‌ها و سخنرانی‌هایی ارائه خواهند کرد.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب آذربایجان غربی در حوزه درمان ناباروری از نظر زیرساختی و علمی، گفت: وجود سه مرکز فوق تخصصی سطح 3 دولتی و خصوصی و فعالیت مراکز سطح 2 در شمال و جنوب استان از افتخارات این استان است.

رئیس کنگره بین‌المللی وانا همچنین به ظرفیت خوب این استان برای جذب بیماران از کشورهای همسایه به دلیل هم مرزی با سه کشور اشاره کرد و گفت: قیمت ارائه خدمات و سطوح خدمات پزشکی در ایران بسیار مناسب است و سالانه شاهد حضور بیمارانی از کشورهای همسایه برای درمان در این استان هستیم.

آذربایجان غربی با داشتن ظرفیت‌های متفاوت در حال حاضر یکی از استان‌های برتر در حوزه زنان، زایمان، باروری و بارداری است و فعالیت بیمارستان تخصصی زنان و زایمان این استان نیز که امروز میزبان این کنگره بین‌المللی است، در زمره همین افتخارات قرار دارد.

در این کنگره دو روزه، آخرین یافته‌های علمی در زمینه علوم تولید مثل و سلول‌های بنیادی توسط متخصصان داخلی و خارجی ارائه خواهد شد و همچنین پنل‌های تخصصی با حضور اساتید برجسته این حوزه برگزار خواهد شد.

امید است برگزاری این کنگره زمینه‌ساز تبادل دانش و تجربیات بین متخصصان این حوزه در سطح منطقه و ارتقای سطح علمی و درمانی کشور در این زمینه شود.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *