افت شاخص‌های بورس در آذربایجان غربی: ۲۸ هزار واحد کاهش در یک هفته

ارومیه – مدیر تالار بورس آذربایجان‌غربی از کاهش ۲۸ هزار واحدی شاخص کل بازار بورس استان در هفته گذشته خبر داد.

وحید جوادی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در طی معاملات هفته گذشته، شاخص کل بازار بورس استان با افت 28 هزار و 64 واحدی به رقم دو میلیون و 86 هزار و 80 واحد رسید. این در حالی است که شاخص کل بازار فرابورس نیز با کاهش 353 واحدی به 22 هزار و 696 واحد نزول کرد.

وی در ادامه به حجم و ارزش معاملات در تالار بورس منطقه‌ای ارومیه اشاره کرد و گفت: در این مدت، تعداد 53 میلیون و 184 هزار و 599 برگ سهم و اوراق بهادار به ارزش 270 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. از این میزان، 27.5 درصد به خرید و مابقی به فروش سهم و اوراق بهادار اختصاص داشت.

جوادی افزود: در تالار ارومیه طی هفته گذشته، 10 کارگزار از 13 ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم 102 شرکت را معامله کردند. در این میان، شرکت کارگزاری توسعه سهند با 28 درصد، بیشترین ارزش ریالی معاملات را به خود اختصاص داد.

پالایش نفت اصفهان پیشتاز معاملات

مدیر تالار بورس آذربایجان‌غربی در خصوص نمادهای پرمعامله در این تالار، گفت: در این هفته، سهام شرکت پالایش نفت اصفهان با 13.5 درصد ارزش کل معاملات، در صدر لیست پرمعامله‌ترین سهم‌ها قرار گرفت.

کاهش شاخص‌ها در سایر بازارها

لازم به ذکر است که در این هفته، شاهد افت شاخص در سایر بازارهای بورسی کشور نیز بودیم. به طوری که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 1.7 درصد و شاخص کل فرابورس با 1.2 درصد کاهش روبرو شدند.

کارشناسان بازار سرمایه دلایل مختلفی را برای افت شاخص‌ها در این هفته عنوان می‌کنند که از جمله می‌توان به افزایش نرخ ارز، نگرانی‌های مربوط به تورم و ابهامات سیاسی و اقتصادی اشاره کرد.

این خبر برای سهامداران و فعالان بازار سرمایه در استان آذربایجان غربی از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که اطلاع از روند شاخص‌ها و اخبار مربوط به بازار سرمایه می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری آن‌ها موثر باشد.

جدید ترین اخبار استان آذربایجان غربی را در مجله خبری عصر ارومیه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *